زیبا وان وب

ساخت وبلاگ

گرین وال چیست؟

در پاسخ به سوال گرین وال چیست، باید بگوییم آنها دیوارهایی سبز و زنده هستند که گیاهان رشد یافته بر روی آن، از طریق فناوری هوشمند به حیات خود ادامه می دهند.

همه چیزهایی که باید در مورد گرین وال بدانید

برای اینکه بدانید گرین وال چیست، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. گرین وال یا دیوار سبز (Green Wall) ، همان گونه که از نامش پیداست، به دیوار هایی گفته می شود که از گیاهان مختلف بر روی سطح آن استفاده شده است. این دیوار ها به عنوان دیوار های گیاهی، دیوار های زنده و یا باغ های عمودی نیز شناخته می شوند. اجرای گرین وال در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در محیط های شهری استفاده از گرین وال جذابیت و زیبایی، هوای پاک و بهره مندی از طبیعت را به ارمغان می آورد. جالب است بدانید این سازه ها در داخل ساختمان یا خارج آن به شکل ایستاده یا بر روی دیوار، برای هر شرایطی قابل سفارشی سازی هستند. اما دیوارهای سبز چه مزیت هایی دارند و دلیل استفاده از آنها چیست؟

گرین وال چیست

گرین وال چیست

در پاسخ به سوال گرین وال چیست،  می توان گفت دیوار های سبز نوعی دیوار های عمودی هستند که انواع گیاهان و گل های سبز به آن وصل شده است. برای رشد این گیاهان بر روی این دیوارها، گرین وال مجهز به سیستم های آبیاری داخلی است. البته باید به این نکته دقت داشته باشید گرین وال با نما تفاوت دارد. در واقع محیط رشد گیاهان در گرین وال بر روی دیوار قرار دارد اما در نما ریشه در خاک دارند. تفاوت دیگر این است که در نماها زمان نسبتا طولانی نیاز است تا گیاهان رشد کنند اما در گرین وال گیاهان از قبل رشد کرده اند.

در گرین وال از سیستم های هوش مصنوعی و فناوری هوشمند استفاده می شود. این دیوارها به صورت خودکار قابل کنترل و نظارت هستند. دیوارهای سبز علاوه بر جذابیت بصری که ایجاد می کنند با فراهم کردن گردش هوای پیشرفته، فضای تخصصی برای رشد، سیستم تصفیه و تامین رطوبت طبیعی کاربری راحتی دارند.

گرین وال چیست

کارکردها و مزایا

حال که متوجه شدید گرین وال چیست، می توانیم به مزایای این دیوارها بپردازیم. مزایای بصری گرین وال ها را نمی توان نادیده گرفت. زیبایی چشم نواز این دیوارها محیط های شهری را به خوبی تزئین می کند. مزیت دیگر دیوارهای سبز ایجاد شادی و سرزندگی برای بینندگان است. چرا که انرژی خود را از طبیعت می گیرند. این همان خاصیت بیوفیلی گرین وال است. طبیعت به کاهش پرخاشگری و رفتارهای منفی کمک می کند و استرس را کاهش می دهد. نکته دیگر درباره فواید دیوارهای سبز تصفیه هوا و برخورداری از هوای سالم و فاقد آلاینده ها می باشد. بدون شک این سازه ها در محیط های شهری انتخابی هوشمندانه، جذاب و سالم هستند.

گرین وال چیست

 

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید گلدان

طراحی آلاچیق

زیبا وان وب...
ما را در سایت زیبا وان وب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : Amir zibawebone بازدید : 157 تاريخ : سه شنبه 4 مرداد 1401 ساعت: 19:52